خانه / رفح و غزه / چین افغانستان را تصرف کرده است

چین افغانستان را تصرف کرده است

ترامپ: به دلیل نزدیکی بگرام به نیروگاه هسته‌ای چین نباید از آن خارج می‌شدیم

شفقنا افغانستان- دونالد ترامپ؛ رییس‌جمهوری پیشین ایالات متحده بار دیگر از سیاست‌ جو بایدن؛ رییس جمهوری کنونی امریکا در قبال افغانستان انتقاد کرده و گفته است که ایالات متحده نباید از پایگاه بگرام خارج می‌شد و اکنون چین به دنبال این پایگاه است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، ترامپ به تازگی در گفتگو با فاکس نیوز گفت: «ما نباید از پایگاه هوایی بگرام خارج می‌شدیم، این پایگاه در کنار چین قرار دارد و فاصله آن با نیرو‌گاه‌ هسته‌ای این کشور یک ساعت است. به نظر من چین حالا این پا‌یگاه را به تصرف خود در خواهد آورد.»

رییس جمهور پیشین امریکا همچنین خروج از افغانستان را برای دولت بایدن «شرم‌آورد» و تسلیمی دارایی‌های امریکایی از جمله سلاح و تجهیزات به دست طالبان خواند.

او گفته است: «کاری‌که آن‌ها به اصطلاح عقب‌نشینی انجام دادند، واقعا تسلیم شدن بود، این شرم‌آورترین و وحشت‌ناک‌ترین اقدامی بود که هرگز از نظر روانی از آن‌رها نمی‌شویم.»

آقای ترامپ افزوده است: «فراموش نکنید، من کسی هستم که تعداد سربازان امریکایی را در افغانستان به ۲۵۰۰ رساندم، من هم بیرون می‌رفتم، اما باید با قدرت خارج می‌شدیم.»

مقام‌های دولت بایدن اما از خروج شتاب‌زده از افغانستان دفاع می‌کنند و می‌گویند خروج تبعات کمتری نسبت به ادامه حضور نیروهای امریکایی در افغانستان داشت.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مصر به خط مقاومت پيوست

مصر به خط مقاومت پیوست

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا:  نگاه راهبردی ایران به گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای، مصر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *